Jij hebt precies uitgedacht wie jouw ideale klant is. En je hebt jouw aanbod helemaal ingericht om jouw ideale klant zo goed mogelijk te helpen. Je blogs zijn geoptimaliseerd. En je hebt jouw waardevolle weggever op z’n plek. Jij bent er klaar voor. Laat maar komen al die nieuwe klanten!
En dan gebeurt er helemaal niks….
Dit hoor ik vaak van ondernemers. Ze hebben hun hele proces uitgedacht en geïmplementeerd en helaas komt er vervolgens niemand in hun funnel. Ze zijn één essentieel iets vergeten… Verkeer naar hun funnel sturen!
Een manier die vaak wordt ingezet om nieuwe potentiële klanten naar jouw funnel te sturen is Facebook Adverteren. Maar Facebook Adverteren zonder strategie is als schieten met hagel.
Hoe kun je wel adverteren met een strategie?
Ik zet Facebook Adverteren altijd direct in om verkeer naar een website te sturen. Met een klein budget per dag breng je zo jouw waardevolle content onder de aandacht van nieuwe potentiële klanten. Je kunt jouw stuk content (bijvoorbeeld een blog) uitbreiden met een banner met hierin een link naar jouw weggever. Op deze manier geef je de lezer die hier behoefte aan heeft de mogelijkheid om zich meteen bij jou in te schrijven. Dit kan het doel zijn van jouw Facebook campagne, maar ik vind het minstens zo belangrijk dat de mensen die op jouw website komen om jouw blog te lezen geregistreerd worden door de Facebook pixel.
De Facebook pixel?
De Facebook pixel is een stukje code die Facebook beschikbaar stelt. Je kunt deze code met behulp van een plugin overal op je WordPress website plaatsen. Facebook registreert door middel van deze pixel allerlei kenmerken van jouw websitebezoekers.
Vervolgens kun je een aparte doelgroep maken van de mensen die geregistreerd zijn door je pixel. Deze doelgroep kun je dan benaderen als warme doelgroep. Ze weten immers wie jij bent. Ze zijn al eens op je website geweest en hebben kennis gemaakt met jouw waardevolle content. Je kunt er voor kiezen om deze mensen na jouw blog-advertentie nu een advertentie te tonen die leidt naar jouw waardevolle weggever. Of naar een inschrijf-pagina voor jouw webinar. Je maakt zo een grotere kans dat a) de mensen die zich inschrijven voor jouw weggever of webinar kwalitatief goede leads zijn en b) de conversie (in dit geval inschrijving voor jouw weggever of webinar) minder duur is dan een conversie die je haalt uit een advertentie naar een koude doelgroep.
Lange termijn strategie
Let op: dit is een lange termijn strategie! Dus kies jij ervoor om echt een grote en kwalitatief goede warme doelgroep op te bouwen met behulp van jouw Facebook pixel? Dan raad ik jou aan om elke week verse content aan te bieden via Facebook adverteren. Dit stuk waardevolle content bied je aan aan koude doelgroepen voor een niet te hoog budget elke week. Dit geeft je de kans om te spelen en testen tussen verschillende koude doelgroepen.
Heb je hulp nodig met het opstarten van jouw Facebook advertenties? Of wil je het Facebook Adverteren helemaal uitbesteden? Ik help je graag! Neem contact met mij op!