Dit is zo cool! Hier gaat mijn online marketing-hart echt sneller van kloppen! Sinds ik als missie heb om ondernemers te helpen naar Moeiteloos Meer Online Resultaat, ben ik steeds op zoek om nieuwe mogelijkheden in het land van de online tools met jou te delen.
En dit is een mogelijkheid die je NU meteen MOET gaan toepassen. Nou ja, niets moet natuurlijk 😉 maar als jij echt moeiteloos naar meer resultaat wilt, is dit toch een fijne stap in de goede richting.
In mijn methode “In 5 stappen meer online resultaat” draait stap 5 om de Waardevolle Relatie. Met andere woorden; je hebt zoveel moeite gedaan om jouw ideale klant te vinden, te verleiden met jouw aanbod en nu heeft jouw ideale klant zich ingeschreven. Top dus!!
Maar hoe bouw je nu een waardevolle relatie op met jouw potentiële klant en hoe zorg je ervoor dat hij/ zij uiteindelijk over gaat tot aankoop van jouw product of dienst? Want daar gaat het uiteindelijk om toch?
Een feature die je daarbij kan helpen is Site Tracking binnen ActiveCampaign.
Site Tracking, wat is dat nu weer?
Met de functie Site Tracking houdt ActiveCampaign precies bij welke pagina’s op je website bezocht zijn. Let op: dit houdt ActiveCampaign alleen bij voor de contacten die op je e-mail lijst staan. Doordat je een stukje code op je website plaatst “ziet” ActiveCampaign het wanneer een contact bijvoorbeeld op jouw aanbod-pagina terecht komt. En voordat je denkt: “Een stukje code… dat zal vast moeilijk zijn…” het is juist erg simpel en het resultaat is top!
Site Tracking, wat kun je daar dan mee?
Met Site Tracking kun je mails gaan sturen naar mensen die daar echt op zitten te wachten. Stel je voor: contact X bezoekt jouw salespagina met hierop product Y, dan wil je dat natuurlijk weten. Je kunt er vervolgens voor kiezen om in ActiveCampaign een e-mail automation te laten starten die helemaal gericht is op product Y. Een echte sales funnel dus. De inhoud van de mails is niet meer enkel gericht op jouw klant en het probleem van jouw klant, maar gaat veel meer over de inhoud en het resultaat van product Y. Contact X heeft immers aangetoond interesse te hebben in product Y. Je kunt op deze manier gericht mails gaan sturen naar contacten die hier ECHT op zitten te wachten. Gaaf he?!
Site Tracking, ik wil dat ook!
ActiveCampaign heeft een heel fijne helpdesk en een net zo fijne kennisbank. Je leest hier in de kennisbank hoe je Site Tracking kunt instellen. In mijn online training “In 5 stappen meer online resultaat” leer ik je ook hoe je Site Tracking instelt en (minstens net zo belangrijk) hoe je door middel van Site Tracking jouw potentiële klant automatisch meeneemt richting aankoop van jouw product of dienst.
Lees hier meer over mijn online training.