𝗖𝗵𝗲𝗰𝗸 𝗷𝗶𝗷 𝗷𝗲 𝗼𝘂𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗲𝗻𝘁 𝗻𝗼𝗴 𝘄𝗲𝗹 𝗲𝗲𝗻𝘀?
Wist je dat daar flinke online kansen voor jou liggen?
Ik plan regelmatig tijd in om door mijn oude content te gaan en doorloop dan 5 stappen:
1️⃣ Ik maak eerst een overzicht van de meest bezochte content van de afgelopen periode.
In Google Analytics kun je gemakkelijk een overzicht downloaden van bijvoorbeeld je meest gelezen blogs. Ik wil er zeker van zijn dat mijn meest gelezen blogs altijd up-to-date zijn. En dat de call-to-action in deze blogs leidt naar mijn meest relevante aanbod van dit moment.
2️⃣ Ik check of de content inhoudelijk nog relevant is.
Niks zo vervelend als je lezer op een url terecht komt waar content staat die inhoudelijk niet meer klopt of waar links in staan die niet meer werken. Besef je dat, zodra je een url deelt met je volgers, je url na een paar jaar nog steeds gevonden kan worden. Dus zorg altijd voor inhoudelijk relevante content.
3️⃣ Klopt de call-to-action nog?
Als het goed is deel je aan het einde van je content een call-to-action met je lezer. Oftewel een uitnodiging om een stapje verder de klantroute op te gaan. Je deelt bijvoorbeeld een link naar je weggever, een vrijblijvend gesprek of iets dergelijks. Zorg er dan wel voor dat de genoemde url nog kloppend is. Het komt nog wel eens voor dat je een weggever maakt, maar je deze na een bepaalde tijd niet meer relevant vindt. Vergeet dan niet de call-to-action in je content te wijzigen.
4️⃣ Kan ik de content nog vriendelijker maken voor wat betreft de SEO?
Niet alle content die je maakt is geschikt om goed gevonden te worden in Google. Soms kun je geen relevant zoekwoord onderscheiden in je content of wordt er niet veel gezocht op jouw onderwerp in Google, maar wil je wel graag je boodschap delen. Helemaal prima! Wanneer je wel content maakt specifiek voor Google/ SEO dan zul je deze wel moeten blijven monitoren. Want eenmaal goed scoren in Google betekent niet automatisch dat je dat blijft doen op het door jou gekozen zoekwoord. Blijf je SEO monitoren!
5️⃣ Is de content waardevol genoeg om nogmaals te delen via social media?
Zeker als je veel content hebt, vergeet je vaak de content “parels” die je al veel eerder gecreëerd hebt. Als je jezelf aanleert om regelmatig je bestaande content te checken, verlies je je parels niet uit het oog. Je maakt hier super makkelijk weer nieuwe social media berichten van. Handig toch?
Het regelmatig checken van je bestaande content zou een vast onderdeel mogen zijn van een goede online strategie. Weten welke onderdelen er wat mij betreft nog meer bij horen?
Leuk, ik maak graag kennis met je en vertel je alles over een online marketing strategie waar je WEL blij van wordt. Eentje die zorgt voor meer online zichtbaarheid, een waardevolle e-maillijst en meer ideale klanten. Je kunt hier een gesprek met mij inplannen. Tot snel!