Jij weet best dat je iets waardevols te bieden hebt, maar helaas zijn vaak de marketing ’trucjes’ die je overal om je heen ziet en de druk om constant online aanwezig te zijn, overweldigend. Voeg daar een snufje perfectionisme aan toe en je hebt het perfecte recept voor gedachtes als “Waar moet ik in godsnaam beginnen?”.
Maar wat als ik je vertel dat er een andere manier is? Een manier die niet alleen authentiek aanvoelt, maar ook echt bijdraagt aan het bouwen van die waardevolle relaties waar je zo naar verlangt?
Het begint allemaal met verbinding. Verbinding met jezelf, je waarden en de essentie waarom je doet wat je doet. Het gaat niet om de hoeveelheid posts die je plaatst of de nieuwste SEO-strategieën. Het gaat om jouw verhaal, jouw visie en hoe je die deelt met de wereld.
Denk eens terug aan waarom je begon met ondernemen. Was het niet juist die drang om van waarde te kunnen zijn, om vanuit je hart te ondernemen?
De afgelopen weken waren een rollercoaster voor mij. Alle ideeën van de afgelopen maanden kwamen tot leven. En daar waren wat momentjes ‘uit mijn comfortzone’ voor nodig. Ja, het was spannend. Ja, er waren momenten waarop ik dacht: “Waar ben ik aan begonnen?” Maar elke keer als ik toch weer een stap zette, voelde dat oké en groeide mijn vertrouwen en (niet onbelangrijk) de verbinding met mijn ideale klant.
Zo lanceerde ik onlangs een nieuwe training, waarbij ik ondernemers liet kennismaken met mijn model, de Content Boom. Door dat model leer je je eigen geluid kennen. En door je elke keer te verbinden met dit model voor je content gaat creëren, maak je content die verbindt. Verbinding creëert vertrouwen en laat dat nou net nodig zijn om online succesvol te kunnen zijn. De reacties waren zo fijn! Het leverde mij hele waardevolle feedback en toevoegingen aan mijn training op (en 2 keer een 5 sterren review op Google). En dat was slechts het begin.
Momenteel zit ik in de lancering van het Photo & Content Café, samen met een enthousiaste fotograaf. Deze dag sluit perfect aan bij wat mijn ideale klant nodig heeft. Een combinatie van een praktische content training & een branding shoot in één dag. Wat levert deze dag je op? Maandenlang consistent online zichtbaar zijn zonder stress en het gevoel van ‘wat moet ik wanneer plaatsen?’.
Gisteren was het hoogtepunt van deze spannende periode: de opname van onze promo video. En ja, dat was ook zeker een moment van buiten mijn comfort zone. Stel je voor, een professionele videocrew die je huis overneemt, camera’s en lampen overal en Danny & ik in het middelpunt. Ik probeerde mijn tekst zo natuurlijk mogelijk te brengen. En dat was met mijn ‘blubberbrein’ nogal een uitdaging. Het was intens, uitdagend, maar bovenal ontzettend leuk.
Als er iets is dat ik de afgelopen weken heb geleerd, dan is het wel dat buiten je comfort zone de mooiste dingen ontstaan. Het vergt moed, doorzettingsvermogen en een flinke dosis relativering om deze stappen te zetten. Maar het resultaat? Dat is het meer dan waard.
Na deze rollercoaster van ervaringen kijk ik er naar uit om komende week even terug te keren naar mijn comfort zone. Even rust, even adempauze. Mooie marketinguitingen bedenken voor mijn klanten. Maar maak je geen zorgen, niet te lang hoor ;-). Want, zoals ik heb ervaren, de magie gebeurt buiten die comfort zone. En daar is het tof! Daar wil jij ook zijn, toch?
Laten we samen die stappen zetten. Laten we groeien, leren en onze grenzen verleggen. Want als ondernemers die de wereld een beetje mooier willen maken, is dat ‘buiten die comfort zone zijn’ af en toe wel nodig. Niet alleen voor onszelf, maar vooral voor jouw klant, die jij verder wilt helpen.
Ben jij klaar om (af en toe) buiten je comfort zone te stappen? Laten we het samen doen!
Wil jij een keer kennismaken? Wil jij je (persoonlijke) online marketing uitdaging met mij bespreken? Plan dan hier eens een gesprek in, ik maak graag kennis met je.