De uitdaging: Slijtage in mijn onderrug.
In het begin leek het gewoon vooral lastig, een zeurende pijn die ik voelde als ik bijvoorbeeld te lang op de tennisbaan stond. Maar na verloop van tijd werd het duidelijk dat deze pijn een blijver was. Elke dag wakker worden met een stijve rug en moeite hebben om eenvoudige taken uit te voeren, begon een serieuze impact te hebben op mijn levenskwaliteit. Af en toe gilde ik het uit van de pijn, dit was echt niet oké.
Het medicijn: Sporten om mijn core te versterken (blehhh).
Na bezoekjes aan verschillende specialisten en een MRI, werd de oorzaak duidelijk: slijtage in mijn onderrug. Operatie was een optie, maar daar vond ik het nog te vroeg voor. Leren omgaan met de pijn is een andere optie. Of, en daar koos ik voor, het serieus versterken van mijn core. De sportschool dus. En geloof me, ik houd niet van de sportschool. Ik vind het stom. Ik vind die opgepompte mensen stom (oordeel) en ik vind de apparaten stom. Dus dat was een dingetje. Maar ik ben toch begonnen. Ik was echt veel te jong om te leren leven met pijn en ik had een andere optie. En greep dus deze kans met beide handen aan. Ik begon met een sportroutine die specifiek gericht was op het versterken van mijn buik- en rugspieren. En het begin was inderdaad (je raadt het al) STOM! Elke sit-up, plank en oefening voelde als een grote opgave. Maar ik hield vol, omdat ik wist dat dit de enige manier was om de pijn te verminderen en ooit weer te kunnen tennissen zonder pijn.
Ik leerde leuke mensen kennen en samen sporten we nu al zo’n twee jaar 3 x in de week. De pijn in mijn rug is sterk verminderd, ik voel me sterker en vaak zijn mijn dagen (rug)pijnvrij.
Het bruggetje: Pijnvrij blijven en continuïteit in je online marketing.
Ik voel me top, maar weet ondertussen ook dat ik alleen pijnvrij blijf als ik consequent blijf sporten. Ik hoef maar een week over te slaan en de pijn is terug. En dat lieve ondernemer, geldt niet alleen voor je fysieke gezondheid, maar ook voor je online marketing. Net zoals je je core moet blijven trainen om je rug sterk en gezond te houden, moet je ook je online aanwezigheid blijven versterken om zichtbaar te blijven in de online wereld.
Het maken van een marketingplan is vergelijkbaar met het opstellen van een sportroutine. Je stelt een duidelijk doel, bepaalt je strategie en werkt consistent aan je online aanwezigheid. Dit betekent dus regelmatig content creëren, je sociale media up-to-date houden en je strategie up-to-date houden en bijdraaien indien nodig.
De conclusie.
Net zoals ik nu pijnvrij ben door consequent te sporten, kun jij succesvol zijn & blijven in je online marketing door consistent en doelgericht te werken. Maak een plan, zet duidelijke doelen en blijf trainen, zowel fysiek als digitaal.
Hoe zorg jij dat je online zichtbaar bent en blijft? Wat helpt voor jou?