Je wilt online klanten vinden. Want online ligt de wereld aan je voeten. Jouw doelgroep is er dus zeker ook te vinden.

Maar online je doelgroep bereiken en er ook nog eens klanten van maken is heus nog niet zo makkelijk. Na mijn jarenlange ervaring met diverse ondernemers kan ik er wel een paar dingen over zeggen. Online resultaat behaal je door deze 3 stappen:

  1. Je maakt een plan
  2. Je bouwt een fundament
  3. Je traint je marketingspier

1. Je maakt een plan
Het klinkt zo simpel, maar het zal je verbazen hoeveel ondernemers starten met online marketing zonder een plan. Ze lezen boeken, kijken webinars en volgen bekende guru’s op Instagram en denken “Let’s go!”. Nou ben ik blij met enthousiasme, maar ik vind het zo zonde als al die energie wordt gebruikt voor losse flodder marketing. 

In de praktijk ziet dat er bijvoorbeeld zo uit: je volgt een Instagram cursus, richt je profiel in, gaat vol enthousiasme aan de slag met content en houdt het zeker 3 maanden vol. Na 3 maanden komt de klad erin, om welke reden dan ook. Je focus op Instagram verdwijnt naar de achtergrond. Je komt erachter dat het eigenlijk ook niets of veel te weinig oplevert.

Conclusie: online marketing werkt niet. En je stopt met je online activiteiten. Totdat je een cursus voorbij ziet komen over e-mailmarketing en het hele riedeltje weer van voren af aan begint. Zo zonde!

Mijn advies: ontwerp je eigen unieke strategie. Wat past bij jou en wat helemaal niet? En ook: Welke klant past bij jou en welke helemaal niet? Een online marketing strategie bestaat uit 6 pijlers. Alle 6 even belangrijk wat mij betreft. Wil je weten welke pijlers? Ik vertel het je hier.

2. Je bouwt een fundament.
Top, je hebt een plan waar je je goed bij voelt. Als het goed is, sta je nu te trappelen van ongeduld om hier mee aan de slag te gaan. Zorg dan wel eerst dat je fundament goed staat. En daarmee bedoel ik dat je website en online kanalen goed zijn ingericht. Je website werkt VOOR jou in plaats van dat je er enorm veel (technische) stress van krijgt.

Zorg ervoor dat de achterdeur van je website dicht is. Wat ik daarmee bedoel? Als het goed is ga je aan de slag om de voordeur van je website uitnodigend open te zetten. Je hebt een contentstrategie en werkt aan je online zichtbaarheid. Je zet je sociale kanalen in om je doelgroep te bereiken en nodigt je doelgroep uit om een kijkje te nemen op je website. Want op je website staat je aanbod. Je websitebezoeker bekijkt je website, leest een pagina, maar besluit dat hij/ zij nog niet klaar is om tot een aankoop over te gaan. En verlaat je website weer. Zonde!

Zorg ervoor dat je websitebezoeker aanhaakt bij jou. Bied bijvoorbeeld een waardevolle weggever aan die je bezoeker kan downloaden in ruil voor zijn of haar e-mailadres. Op deze manier kun je je lead opvolgen met nog meer waardevolle content. En na enige tijd nog een keer een aanbod doen.

Richt dus je website en online kanalen in met slimme software(tools), dat maakt het online ondernemen echt een heel stuk efficiënter!

3. Je traint je marketingspier.

Zo simpel en tegelijkertijd zo onderschat. Want de waarheid is dat veel ondernemers een super slappe marketingspier hebben. Ze maken wel eens content, maar dan vooral wanneer het hun uitkomt. En dat is niet vaak helaas. Content maken staat vaak onderaan de to-do-lijst.

Hoe komt het toch dat als we een afspraak maken met een klant, we 100% deze afspraak nakomen. En als we een afspraak maken met ons zelf om op vrijdagochtend 9 uur aan de slag te gaan met het maken van nieuwe content, we verzuimen? Hmmmm, dat is een nadenkertje hè?

Hier gaat het echt vaak fout. Soms is er wel een plan, werkt die website ook best. Maar laten we online zichtbaar zijn, content creëren en overige marketing taken over aan onze energie, zin, beschikbaarheid, (noem hier zelf je meest voorkomende excuus ;-)). En dat is zo zonde.

Om echt resultaat te behalen met je marketing zul je aan de slag moeten. En aan de slag blijven. Niet alleen Google houdt van een frisse website, met frisse content. Om een waardevolle relatie op te bouwen met je lead zul je je aan je afspraak moeten houden. En continu van je moeten laten horen. Alleen zo blijf je onder de aandacht en bouw je aan je relatie met je lead.

Herken jij jezelf in bovenstaande en heb je ondersteuning nodig met je online marketing? Kijk dan eens hier of plan hier een kennismaking met mij in, leuk!

DOWNLOAD DE TEMPLATE NU (PDF)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de template.

VRAAG DE MASTERCLASS NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de Masterclass.

VRAAG JOUW TIP NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt!

DOWNLOAD DE CONTENT KALENDER 2021 NU (EXCEL)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de kalender.

DOWNLOAD JE E-BOOK (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je e-book.

Schrijf je in & WIN

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je bevestiging.

DOWNLOAD DE 5 KANSEN (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je pdf.

SCHRIJF JE IN VOOR DE WACHTLIJST

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de bevestiging.